Huawei ще разработи самоуправляваща се технология за умни автомобили с Audi, като моделите ще се продават ексклузивно в Китай. Партньорството фокусира върху т.нар. технология от четвърто ниво, която се определя като „кола, способна да се движи от начало до край напълно сама в определена зона“.
Това е поредната сделка в цяла серия такива партньорства между автомобилни и технологични компании, докато двете индустрии се движат паралелно към крайната цела: създаване на напълно автономни превозни средства.
Двете компании не разкриха условията на сделката и съобщението беше скромно откъм спецификата ѝ.
Huawei вече демонстрира Audi Q7, оборудвано с Mobile Data Center (MDC) системата на китайците. Тя включва няколко чипа с изкуствен интелект, централен процесор, камери и радари и се разполага на покрива на колата.
Audi съобщава, че отсега тества с Huawei в Китай и планира да открие автономен център за развитие на автомобили там през 2019 г. Автопроизводителят е създал собствена система от трето ниво на автономност, наречена Traffic Jam Pilot, която позволява на шофьорите да свалят ръцете и очите си от пътя, докато в повечето ситуации автомобилът се справя с цялото шофиране. Компанията-майка на Audi, Volkswagen, разработва технологии с ниво 4 и 5 (пълна автономия без ограничения) заедно с младата компания Aurora, основана от бившия началник на програмата на Google за самоуправляващи се автомобили.
Години наред Китай принуждаваше чуждестранните автопроизводители да създават съвместни дружества с локални компании, за да произвеждат коли в страната. Но по-рано тази година китайското правителство обяви плана си да облекчи тези изисквания и в резултат автомобилният бизнес вече се променя. Още през лятото Tesla обяви, че ще отвори завод в Шанхай, а BMW увеличи дела си в Brilliance Auto Group, която е партньорът на немския гигант за Китай.
Когато става въпрос за автономни коли обаче, Пекин все още предпочита да има водеща роля. Властите стриктно контролират разрешителните, необходими за тестове на самоуправляващи се коли, както и броя на лицензите, които позволяват на чуждите компании да изготвят дигитални карти на пътищата в страната. Тези карти са ключов елемент от пъзела на автономните коли, но и ревнива информация, която Пекин добре пази.
Поради това, големи чуждестранни имена като Daimler, Ford и BMW се принудени да си партнират с китайския онлайн колос Baidu, който е една от малкото компании с интернет и автомобилен бизнес едновременно.
Една от причините, често посочвани за тези строги мерки за контрол, е, че китайското правителство възприема по-свободния пазар като риск за националната сигурност. С други думи, Пекин не иска чуждестранните компании да притежават подробни карти на китайските пътища, както и други данни.
Тази предпазливост отразява възникването на подобни притеснения на Запад за компании като Huawei и ZTE. По-рано тази година САЩ по същество забраниха на държавните служители и подизпълнители да използват телефони или компоненти на тези марки.